Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. szeptember 3., péntek

Gyümölcsös nyúlsült

Kísérlet... Szilva és körteszüret idején...




Gondolkoztam, hogy mivel tehetném egy kicsit változatosabbá az ebédre szánt húst, és egy kis gyümölcs mellett döntöttem.



Az ebédhez való hús szinte bármi lehet, a lényeg, hogy ne kelljen órákon át főzni, szóval valami zsenge legyen. Én nyúlgerincet választottam, de csirke kacsa, ugyanúgy megfelel, vagy amit gondoltok.



Az éttermi adag 30dkg hús/személy.



A hozzá való gyümölcsök pedig:



Szilva és körte, és persze hagyma, ami nem gyümölcs, de elmaradhatatlan. A mennyiség a tányéron található, két személyre számítva.



1db kemény húsú körte

1db vöröshagyma

5db szilva








A húsokat és a gyümölcsöket a hagymával /természetesen feldarabolva/ együtt felteszem 2,5 dl vízben és 0,3dl olajban / utóbbit kötelezően saccoltam meg A. kedvéért, aki ezt szigorúan számon kéri tőlem/








A fűszerezéshez sós ételízesítőt, kakukkfüvet, fokhagymát használtam.



Kakukkfűből legjobb a friss. Lehet kapni a zöldségespultoknál cserépben, és ki is ültethetjük a kertbe, vagy egy nagyobb cserépben az ablakba.



 Mossuk meg csap alatt...



És a végén a díszítéshez is felhasználhatunk belőle.



A húsunkat kis lángon kb 20 percig fedő alatt pároljuk, majd utána kb 10 percig fedő nélkül elpárologtatjuk róla a felesleges vizet és zsírjára pirítjuk. A gyümölcsök olyan érdekesen karamellizálódnak, de csak a körte marad egészben, hogy ki is nézzen valahogyan a tányéron. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése