Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. október 11., hétfő

Makacs újabb remekei


1 1/2 kilós kelkáposzta fejet forró vízbe dobok egy jó nagy fazékba és megfonnyasztom.Ahogy a levelek leválnak azonnal kihalászom és egymásra rakom.

1/2 kiló disznó és ugyanannyi marhahúst egy jó szelet füstölt szalonnával ledarálok, hozzáadok 25 dkg (nyersen) félig főtt rizst és ízesítem sóval, borssal majd alaposan összekavarom.

A leveleket külön külön megtöltöm ezzel a masszával, mint a normál töltött káposztát.

Veszek egy dupla aljú fazekat és elkezdem összerakni: 1 kiló finomra vágott savanyú káposztával ízesítem - egy rend savanyú vágott káposzta - erre egy csokor kapor és csombor kerül egy rend töltelék, erre egy sor füstölt oldalas majd töltelék ,erre jön karikára vágott nyers paradicsom, jó sok, majd ismét savanyú, majd töltelék és újra oldalas, ha van ....stb. a tetejét pedig vékony bacon-szeletekkel terítem be.

Víz és lassú tűzön hadd főjön.

Jó két óra, közben rázogatni kell, hogy oda ne kapja - jó bő tejfelesen tálalom.

Aki nem tudja megenni a savanyított káposztából készült töltött káposztát ezt az is megkóstolgatja.

A savanyúság nem főétel. Az csak olyan, mint ruhán az öv!

Amit kivételesen jól tudok : a töltött bárány.

Az nagyon finom, itt a kutya sem ismeri, húsvétkor csak kötözött sonkát akarnak zabálni-:)))))))))))

Én meg jól kiszúrok a társasággal, mert tárkonyos báránylevest főzök, töltött bárányt készítek, tojást festek és kalácsot adok a reggelihez meg tejes kávét, húsvét reggelné-:)))))))))))

Készítettem finom töltött tojást - itt anyósom "megurizálta" -kaszinó-tojásnak nevezte és kihirdette, hogy apósom nem szereti-:) Szerette, a bárányt is, kiderült imádja, anyósom nem szereti, így nem is főz neki ilyent-:)))

De sok ilyen kaja van, pl, a hagymás máj, az öreg akkor eszik ilyent, amikor én főzök vagy rostélyos-:))

Nem beszélve a tárkonyos krumpli levesről, a csorbáról, a padlizsánról , a töltött káposzta hazai változatáról... nőtt csombor a kertben, felhívtam rá a figyelmét, ki ne gyomlálja...kiszedte, mert azt mondta, gyom-:)))))))))))

Na, főztem jó csomborosan és kaprosan káposztát, ahogy szoktam...nyalták a szájukat-:)))))))))

Megkívántam a sok finomságot...

Inkább beszéljünk a férfiakról !

:))

De ha én kezdek azokról beszélni..azt es megkívánod-:))

Na, lányok, a család kívánságára, az én családomról van szó, csuda finom néger kockár sütöttem...egy hatalmasa tepsivel...és amíg kihül, szerintem el fog fogyni-:))))))))))))

Én képtelen vagyok a sütiket eldugni az orruk elől és általában kevés éri meg, hogy teljesen kihüljön-:))

Mit tegyek?

Kíváncsiak kedvéért , és Virágomnak kivételesen- akinek lassan adagolom a bevált recetákat-:))

Néger kocka:

6 tojás sárgáját habosra keverünk 18 dkg margarinnal vagy vajjal és 30 dkg cukorral. Hozzáadunk 30 dkg lisztet amelybe belekeverünk 1 tasak sütőport és 2 dl tejet valamint 3 púpozott evőkanál jófajta holland kakaót!

Én szoktam tördelni még bele csokoládét vagy diót vagy mazsolát, ebbe a mai adagba kimagozott meggyet tettem, kitőnően passzol a kissé kesernyés csoki ízzel.

A tetejére a 6 tojás fejérjét és 30 dkg cukrot ( én mindig kevesebben teszek - most 6 evőkanál cukrot tettem bele ) - gőz felett felvertem és a sütőpapírral kibélelt tepsiben pihenő tészta tetejére simítottam.

Sütési idő: 30-35 perc, tűpróbáig-:) A sütőtől függ-ha más nem ragad a tészta a foggpiszkálóra, ha beleszúrom, akkor ki lehet venni-:)))))))))

Próbáljátok ki, előkészíteni 20 perc - és csudajó-:)))))))



1 megjegyzés:

  1. Ki ez az aranybogár ?
    és makacs-recept szerint süt-főz a drága?
    Csók nektek,
    Marcsdorka

    VálaszTörlés