Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. október 8., péntek

Délelőtti trécselés Makaccsal


- Mit főzöl Virágom? A barátnőm a tegnap - egy másik barátnőm, akit nagyon szeretek - pacal levest főzött , rókagombás pulyka combot rizzsel és alma tortát-:)))))) Nagyon finom volt - egy 8 órás tárgyalás után nagyon jól esett-:)))))))



- Én csak valami egyszerűt, valószínűleg húslevest, és talán pörköltet, de utóbbi még bizonytalan. Valami tésztásat mindenesetre. 


- Nekem tele van a hócipőm a pörkölttel-:)))))))


- Mit javasolsz keményen dolgozó embereknek?




- Keményen dolgozó embereknek és egy tartalmas levest javasolok - ha nem csirkéből vagy tyúkból csinálod a húslevest, akkor elmondom a receptet, utána egy jó adag húsos rákottást és utána valami kelt tésztát, mondjuk lekváros buktát-:)))

A leves - egy vörös hagymát , répát , petrezselymet , karalábét és zellert kockára vágok - a hagymát megdinsztelem , rádobom a kockára vágott húst, lehet vegyes is, marha, disznó és csontot is teszek bele - a marhát előre és párolni kicsit , utána a disznót - amikor már kifehéredett jól a hús jön a zöldség - ettől szép sárga lesz az alaplé, majd rázúdítom a kellő mennyiségű vizet.
Olyan mint egy tartalmas zöldség leves és végig úgy is kezelem - ám kell egy kevés darált hús, amibe beleteszek egy jó marék rizst és egy fél liter jó fajta paradicsomlé - amikor a hús már majdnem kész, kis golyókat készítek a rizses húsból, beledobálom a levesbe és hozzá öntöm a paradicsomlevet. Ez kissé besavanyítja a levest - a végén lestyánt vágok bele, de csak keveset, mert nagyon erőteljes az illata.

Tejföllel tálalom.


- Tyúkból és nyúlból lesz a leves - ami a hús részét illeti. Ez nagyon jól hangzik, amit írtál! :) Nincs itthon élesztőm. :(




- Akkor csinálj herőcét-:)


40 dkg liszt, kis só, 2 tojás - három kanál ecet és annyi víz, hogy jól gyúrható, keményebb tészta legyen.

2 cm vékonyra nyújtod , megkened olvasztott, meleg zsírral vagy olajjal, de jó a vaj is és összehajtogatod, mint a rétes tésztának valót. ezt 2x ismételed , majd pihenteted , utána ismét kinyújtod, rombusz alakúra vágod laskavágóval, a közebére is vágsz egy rést, amin átfordítod a rombusz egyik felét - nem nehéz, és olajban kisütöd-:))

Olyan lesz mintha rétest készítettél volna. Hatalmas adag!Meghinted porcukorral-:))


- Ezt ki fogom próbálni! :) Ez nem olyan, mint a csöröge? Bár rétest még nem hajtogattam. Úgy kell, mint a levelestésztát? 


- Igen, úgy kell-igen olyan mint a csöröge-:))))))))))))



- A tyúkból és a nyúlból és egy savanykás habarással készült levest főznék, petrezselyemmel és rizs gombóccal - tárkonnyal fűszerezve.-:)) 
A tyúk és nyúl csontos részéből, természetesen - 
a többi részből pedig - bő lére engedett pörkölt félét, de nem tennék bele sok piros paprikát, csak közepesen és jó nagy galuskákat szaggatnék a lébe, ami szuper finom - még nem láttam pasit, aki ne szeretné így elkészítve-:)))melléje vegyes salátát adnék...uborka, hagyma, paradicsom, paprika hajszálvékonyra vágva, cukros , ecetes lével és kaporra meghintve.


- Ez pedig emlékeztet a nyúl-csibepaprikásra. Az hasonló, csak zöldségek vannak benne, és kanállal szaggatott nagy nokedlik. 


- Lehet ezt vadasan is készíteni, te lány- zöldségekkel, boróka bogyóval,babérlevéllel fűszerezve - de mellé én nagy grízes gombócokat tennék-:)))))))


- Grízgombócot vadasba? 


- A vadashoz- jó sok petrezselyemzöldet vágsz a masszába és úgy főzöd ki. Tudod, grízes alapú. hígabb tészta - amibe pirított kenyérkockákat teszel-.))

- Na, látott a pirított zsemlekockákat nem szeretem. :) Tettem a fagyasztóba is aprított petrezselyemzöldet még akarok majd szedni, de vetni is metélőpetrezselymet télire, cserépbe.



- Én is szoktam-:) kaprot is, zeller levelet is.?))
Metélő hagymát, bazsalikomot,chilipaprikát, rozmaringot, mentát, cserépbe-:)))Fincsi fűszerek, főleg az olaszos kajákhoz.
Gombát szárítva vagy párolva, lefagyasztani-:))
Gyömbért - gyöngyhagymát - chilit - a kínai kajákhoz - de ahhoz van sok eredeti ízesítőm is- pl. halszósz.
Nagyon fincsi-:))bár ha szabadon beleszagolsz, büdös-:))

Elmondom neked, hogy én szoktam venni az üzletben a fokhagymás pirított kenyérszeletkéket és abból teszek bele-van egy német márka, most nem jut eszembe a neve - és néha a LIDL-ben szokott lenni eredeti, német grízgombóc-azt csak meg kell főzni!


- A LIDL féle fokhagymást már kóstoltam, az nem volt rossz. A menzást nem szeretem. :) Én is éppen most tervezem az ablakba a téli fűszernövényeket. Kaprot is, meg amit lehet. A bazsalikomot és a majoránnát szeretem nagyon zölden. Kaprot szárítottam is a nyáron, de nem tudom, hogy mennyire jó így. Kakukkfüvem már itt virít az ablakban egy jó ideje. 



- A kapor szárítva is jó, én a töltött káposztát el sem tudom képzelni csombor és kapor nélkül. Minden alkalommal a cserépfazék aljára teszek a kapor kemény szárából jó bőven és egy bő csokor csombort-:)) Nos az a fűszernövény, amit a káposztás ételekbe nagyon szeretek és szoktam tenni a lencsefőzelékhez is-:))


- Kaporszósznak hogyan használnád a szárított kaprot? 


- Én nem szoktam kapor szószt készíteni, mert nem szeretem-:) annál inkább túros kapros kalácsot, juhtúróval-:))))))


- Az sós vagy édes?


- Sós - de nem nagyon. Finom. nagyon szeretem. És a juhsajtot is! A kalács tésztája normális kelt tészta, kevesebb cukorral. Friss kapor , egy tojás sárgája és a túrót összekeverjük, rákenjük a kinyújtott tésztára, kalácsként összesodorjuk, a tetejét megkenjük szintén tojássárgával és megsütjük. Finom, nagyon. Tehéntúróval is lehet, de azt inkább pite formájába, hogy jól meglocsolhassam tejföllel-:))))))) És azt édesen szeretem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése