Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. november 30., kedd

Rákóczi túrós - Momtól :-)

Rákóczi túrós, ahogy én ismerem


a tészta egy nagyon omlós linzer

most pl kb 20 dkg liszt, pici só, 5 -6dekányi cukor, csöpp szódabikarbóna
kb 14 dkg margarin
ezt a firgóba pihenni míg a krém készül

fél kiló túró, 15 dkg cukor, 1 cs. vanilia, 3 tojás
a cukrot a tojássárgával kikeverem, bele a túró
azzal is keverem
majd a külön felvert tojáshabbal óvatosan vegyítem

180 fokra melegítem a sütőt
a tésztát kinyújtom tepsibe teszem
most sütőpapírt tettem bele
megszúrkálom öt percig elősütöm
majd rásimítom a krémet
kb 40 percig sütöm

és öt tojásfehérjéből kemény habot verek
bele 10  evőkanál cukor ezzel is verem
majd rásimítom a túrósra és kiszárítom olyan 150 fok körülin

ennyi

egyszerű és finom:-)

Olyankor készítek habost, ha marad fehérjém
mert én a majonzést itthon készítem...
és akkor őrzöm üvegben a hűtőben míg öt lesz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése