Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. július 20., kedd

Kefires gyümölcssaláta

A világ legegyszerűbb gyümölcssalátája, egy barátnőmtől tanultam, gyerekjáték az elkészítése.




Barátnőmnek egyedülálló anyaként nem volt könnyű dolga két kisgyerekkel. De mégis tudott mindig valami finomsággal előállni. Ezt a nagyon egyszerű gyümölcssaláta receptet tőle tanultam.

Az alapja friss gyümölcs. Bármi lehet. Most almából, körtéből és barackból készítettem, de nagyon szeretem, ha van benne narancs is.

A gyümölcsöket felaprítjuk és egy tálban összekeverjük.

Egy kefirt édesítünk vaníliás cukorral, vagy sima cukorral, ha az épp nincs otthon.

Az összekevert gyümölcsökre öntjük a kefirt és jól összeforgatjuk.

Egy müzlis tálkába halmozzuk és megszórjuk egy kis zabpehellyel.

Igazán finom, én néha vacsorára is ezt készítek, mert könnyű és nem ráz. :)

Kefir helyett natúr joghurtot is használhatunk.


Hozzávalók 4 főre:

1kg gyümölcs vegyesen,
1 nagy dobot kefir,
1 vagy 2 csomag vanillin cukor.

1 megjegyzés:

  1. #5 - Aki-lav - 2009.07.25 - 22:28:39
    Reggelente, amikor munkába sietek, gyakran készítek magamnak reszelt almát, teszek hozzá hideg vízzel leöblített zabpehelyt, keverek hozzá egy fehér joghurtot, kis kanál mézet, össze keverem, és megszórom darált dióval - pihentetem amíg beugrok zuhanyozni és alig várom, hogy megegyem, fííííínom...

    VálaszTörlés