Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. július 26., hétfő

Madártejes palacsinta

Majdnem lépésről-lépésre




Egyik kedvencem a madártejes palacsinta. Nyáron még friss gyümölccsel is kiegészíthetjük, ha nem a töltelékbe, akkor mellé, díszítésnek.

Magáról a palacsintasütésről most nem regélnék, ha nem bánjátok, már olyan sokszor írtam róla, hogy felesleges erről beszélnem. Ha valakinek mégis kételyei lennének, akkor csak nézzen szét a receptjeim között. :)




Ennél a palacsintatésztát másképp készítem egy csöppet, de csak ami a tojásokat illeti. Tehát, mondjuk ha 1liter tejből 3csomag vaníliapudinggal és 7 ek. cukorral sűrű pudingot készítünk, akkor ennyi mennyiséghez legalább 8 krédlitojás vagy 5 átlagos tyúktojásnak a tojásfehérjéit veszem a habhoz. A hab úgy készül, hogy egy keverőtálban a tojásfehérjéket addig verem, míg kemény nem lesz, és a tálból, ha fejre állítom is, ki nem esik.


Utána a forró pudinghoz hozzákeverem a tojáshabot.

Először óvatosan, gyengéden, előbb nagyobb habgombócok legyenek, s ha látjuk, hogy kemény lett a hab, akkor rendesen belekeverem. Az eredmény egy habosított vaníliapuding, ez a madártej alapunk. Mivel a madártejet pudingból készítettük s nem tojásból, mint az eredetit dédanyáink, ezért megmaradt a tojások sárgája, na én ezt használom fel, a palacsintatésztába.




Szép színe van. Ugye?

A kisütött palacsintákat több féle módon tekerhetjük, ennél a képnél, egyszerűen csak behajtottam a két szélét, majd a ráhajtottam a végét.

Kistányérra tettem és megpróbáltam valami díszítést adni neki az aktuális gyümölcsökből.



Az első képen szereplőt úgy tekerem, hogy jobb és bal oldalt egy-két centit behajtom, majd elölről magam felé feltekerem, így nem folyik ki a töltelék.

Gyümölcsökkel pillangót, rákot formázhatunk belőle, Én az előbbit szerettem volna, de inkább az utóbbira hasonlít. :)

ui.: Ugye a puding főzésének a leírását sem hiányolta senki? Amúgy annál mindig tartsuk be a zacskón szereplő elkészítési utasítást, akkor nagy baj nem lehet. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése