Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. augusztus 14., szombat

Fahéjas palacsinta - alaprecept



Ez itt Vivien, az Öcsém majd' öt éves kislánya által készített palacsinta. Fahéjas, mert azt kért. Az a kedvence. 

Nézzük, hogyan készítette:



Egy keverőtálba tettem neki egy tojást, ahhoz adtam sót és vizet. Sima vizet. 

A lisztet ő adagolta magának az edénybe, mondtam, hogy mindig egy kanál lisztet adjon hozzá, majd keverje el a habverővel. Ez így is ment, közben az egy kanalankénti adag keverésenként, felment 3 kanálnyira, de így is jó lett. Nem is lett csomós. Utána kicsit pihentetni félretettük, amíg a krumplipaprikást elkészítettem, amit kért még ebédre. Előételnek megkóstoltuk belőle a kolbászt, jó volt. 

Na de, közben már eleget pihent a palacsintatészta, hát a kisütést azt azért magamra vállaltam, mert ő még alacsony hozzá. 



A palacsintasütőbe egy kevés olajat öntünk, felforrósítjuk és egy merőkanál tésztát teszünk bele. A palisütőt forgatva, egyenletesen eloszlatjuk a tésztát, majd megsütjük az egyik oldalát.



A levegőben feldobva megfordítom, majd megsütöm a másik felét is. 

Egy nagy lapos tányérra teszem, a végére egész hegynyi lett, mert én palacsintából mindig sokat sütök. 

Akkor most ismét Vivien jön. 



Kevertem ki neki fahéjas cukrot egy tálkába. 

Ö megszórta vele a palacsintát és elkezdte feltekerni.

Csak tekerte, mint Aladdin a szőnyeget. 



Kész is lett! 

Lehet, hogy a kritikusok szerint formailag nem eszményi, de ez az ízén mit sem változtatott. 

Íme, a Vivien keze által készült fahéjas palacsinta! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése