Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. augusztus 14., szombat

Töltött cukkini






Töltött cukkini. Olvastam egy töltött cukkini receptet, de abban gomba, sajt, tejföl és efféle dolgok voltak. Jól hangzott, de ezeknek a dolgoknak híján, s mivel bolt nincs a közelünkben, kifundáltam egy másik fajtát, hasonló elkészítéssel, de más alapanyagokból.

Na lássuk csak:

A hozzávalók:

Cukkini,
burgonya,
sárgarépa,
lilahagyma,
tojás,
szalonna,
zöldborsó,
só, fűszerek tetszés szerint




Először a cukkinit hosszában félbevágjuk, egy evőkanállal a puha, magos belsejét kiszedjük, erre nem lesz szükségünk. Besózzuk, fűszerezzük, és félre tesszük.

A burgonyát feltesszük megfőzni, héjában, sós vízben.



A szalonnát, (én császárszalonnát használtam,) apró kockákra vágtam, minél kisebbre, annál jobb.



A megfőtt burgonyát meghámozom és lereszelem egy nagy lyukú reszelővel, csakúgy, mint a sárgarépát és a lilahagymát. Hozzáadok egy bögre zsenge zöldborsót, két tojást, a szalonnát, sót és a fűszereket. Összekeverem és kicsit állni hagyom, jól összeérjenek az ízek.



Utána ezzel a keverékkel megtöltöm az üres cukkini gödröket, jó púposan rakok bele, majd a sütőbe beteszem. Nálam nagy lángon sült, majdnem egész végig. A tepsi teflonos volt, egy csepp olajat tettem az aljára.



Amikor kisült, a szalonnadarabkák szépen megpirultak a tetején. Egy ovális tálra tettem, melyre előzőleg bordó, fodros levélsalátából ágyat készítettem neki.

Nem gondoltam volna, de tényleg finom lett, megérte kísérletezni.
Azon aggódtunk csak, hogy nem írta a buta szakácskönyv, meg kell-e hámozni a cukkinit előtte vagy sem?
Mivel ez zsenge volt nem hámoztuk meg, de a következőt majd hámozva próbáljuk ki. Lehet, hogy akkor odaégett volna az alja?
Majd legközelebb kiderül.
Viszont nagyon sok töltelék maradt. Hogy, hogyan használtam fel? Ezt majd máskor elmesélem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése