Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. augusztus 14., szombat

Tökfőzelék tükörtojással




Vannak ételek, amiket a férjem csak akkor eszik meg, ha én készítem. Ezek egyike a tökfőzelék.

Amikor összeházasodtunk és először készítettem tökfőzeléket, és ő evett belőle, ráadásul ízlett is neki, akkor megígértette velem:
-Ezt, hogy ettem tökfőzeléket, Anyumnak el ne mondd!
Mivel az övéből persze nem evett. Bizonyára másképpen készíti.

Na lássuk akkor, hogy én hogyan főzöm:



Íme a tök és a hagyma, ezek a zöldségek szükségesek hozzá.



A tököt meghámozom és kiszedem a tökbelet. Ezt csak abban az esetben kell, ha már nagyobb a tök. Mert, ha még zsenge, akkor szőröstül-bőröstül felhasználhatjuk.



A hagymát felaprítom a pörköltalaphoz.



A tököt a férjemmel lereszeltetem. Ebben ő a jobb.

Majd egy nagyon kevés vízben felteszem főni. Gyakorlatilag egy ujjnyi elég, mert levet fog ereszteni. Sózom vagy vegetázom.



A hagymából pörköltalapot készítek, ezúttal több olajjal vagy zsírral, mint máskor, mert ez lesz a rántás alapja. Ha a hagyma megpirult, félrehúzom a tűzről és hozzáadok szép piros őrölt paprikát. Majd ha bepirosodott a zsiradék, hozzáadom a lisztet, ez lesz a rántás.



Szépen elkeverem, pár másodpercig pirítom, majd egy kevés tejjel felöntöm.

Ezáltal lehűl a rántás, ami azért kell, hogy ne legyen csomós, ha a forró tököt hozzáöntöm.

A rántás ugyanis akkor nem lesz csomós, ha forró rántáshoz hideg anyagot adunk, vagy fordítva. Hideg rántáshoz forró lét.

Ezután hozzáadom a forró tököt, közben persze folyamatosan keverem. A rántástól a végéig.



Közben látni fogjuk, hogy kíván-e még tejet, vagy sem. Szép csomómentes legyen, az a lényeg.

Ha ezt elértük, akkor egy kevés cukrot és ecetet adjunk hozzá. Ízlés szerint.

Van aki kaprosan készíti, én nem. Bár mindkét változatát megeszem. De a legjobban így, pörköltalappal finom, és tejjel. Szerintem.

Végül tegyük tányérba, süssünk ki mellé 2 tükörtojást, vágjunk egy szelet friss kenyeret és már ehetünk is.

Mások pörkölt vagy sülthús mellé is szeretik a tökfőzeléket. de nekem legjobban tükörtojással jön be. Akárcsak a borsófőzelék és a zöldbabfőzelék. De hát ízlések és pofonok, mint mondják.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése