Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. augusztus 23., hétfő

Zöldséges, bundás palacsinta tartármártással

Hmmm...



Hogy tetszik, amit láttok? Ez egy nagyon finom palacsinta, elvileg előételnek ajánlott, de abban a méretben, ahogy én készítem már megpályázza a főétel címet, pláne ha repetázunk!

Először is süssünk ki pár sima sós palacsintát. Ezt már leírtam párszor, hát nem ismételném önmagam, aki nem tudja, esetleg megnézheti egy régebbi cikkemben. Semmi akadálya. 

Másodszor pároljunk zöldséget, ki mit szeret. Lehet mirelit zöldség is, de most már talán van a kertünkben friss, zsenge zöldborsó, gyenge sárgarépa, zöldhagyma. Még tehetünk bele piros kaliforniai paprikát, esetleg még csípőset is, ha úgy szeretjük. A zöldségeket kockázzuk fel apróra, ugye nem kell mondanom, hogy a borsót nem kell? :c)

Vajban pároljuk a zöldségeket, ha már megpuhultak, tegyünk rá egy kevés lisztet, amennyit felvesz, majd ezt öntsük fel egy kevés tejjel. Mindig csak keveset, hogy ne legyen híg, hanem sűrű maradjon. 
Tegyünk bele őrölt fehér és fekete borsot, sót vagy vegetát. 

Ezt a masszát tegyük a palacsintába, majd csomagoljuk össze, úgy, hogy a végei le legyenek zárva. Palacsintás receptjeim között vannak példák fotókkal. Ha kész van, jöhet a panírozás.

Először lisztbe, majd felvert tojásba, majd prézlibe, azaz zsemlemorzsába forgassuk. 15 perc pihentetés után jöhet a bő olajban való kisütés. 

Most következik a tálalás, tegyünk két darabot egy tányérra és locsoljuk meg tartármártással. 

Na, most úgy néz ki, mint a képen?
Akkor ügyesek vagytok, mert én ebből vizsgáztam és ötös lett! 
Végül megjegyzem, hogy a dupla evőeszköz nem véletlen, nem csak a palacsinta volt akkor ott, amikor a képet készítettem.

1 megjegyzés: