Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. augusztus 14., szombat

Rakott cukkini






Íme, egy rakott cukkini, burgonyaágyon, tányéron. Még én sem tudtam, hogy mi fog kisülni ebből, mert ilyet még nem készítettem soha. Az eredeti recept gombával és sajttal, tejföllel van, abból merítettem az ötletet, de végül férjem segítségével teljesen más sült ki belőle.

Akkor nézzük, hogy miből főzhetünk ma:



Cukkini, csípős zöldpaprika, amivel palánta korában átvágott a piacos néni, mert édes fehéret kértem, nem csípős zöldet. Aztán sárgarépa, lila zöldhagyma, és végül az elmaradhatatlan burgonya. Lesz még ezen kívül más is, de az már apróság.



A zöldségeket előkészítjük a felhasználáshoz.
A paprikákból kiszedjük a magházat és karikázzuk, a cukkinit hámozzuk, majd karikázzuk, besózzuk és félre tesszük. A répát, hagymát karikázzuk...



...egy tálba tesszük a paprikával együtt.

Előveszünk a fagyasztóból egy bögrényi borsót, amit a férjem fejtett ki, még annak idején. Sokat dolgozott vele.



Felkarikázzuk a burgonyát. Majd 15 percig kis lángon félkészre pároljuk, előfőzzük. Ne felejtsük el megsózni, a burgonya sok sót vesz fel.



A felkarikázott zöldségeket a borsóval 5-10 percig egy kevés olajon megpároljuk, sózzuk.



Egy tepsit kikenünk egy kevés olajjal, abba tesszük a burgonyát, majd arra a cukkinit, és rá a párolt zöldségeket.



Egy tálkába 4 tojást teszünk és egy villával habosra verjük. Sót adjunk hozzá.



A kertből szedek egy kevés metélőpetrezselymet, snidlinget, lestyánt, amit sokan vegetának ismernek.

Ezeket apróra metélem.



Majd a felvert tojáshoz adom.



Mindezt ráöntöm a tepsiben lévőkre.



Betolom a sütőbe és megsütöm, kb 0,5 órán keresztül.

Amikor becsuktam a sütőt, azt mondtam a férjemnek:
-Na most ugrik a majom a vízbe!

Az illata alapján azonban jó eredményben reménykedtünk.

Lassan ki is sült, kivettem,
és egy szedőlapáttal a tányérra szedtem belőle.



Nem is volt rossz!

Persze egy kis reszelt sajttal még jobb lett volna, na de majd legközelebb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése