Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. augusztus 14., szombat

"Roston" sült csirkemell





Amikor Pécsen a Minaret étteremben voltam gyakorlaton, gyakran készítettünk rostlapon sült csirkemellet. Nagyon szerettem.

Gondolkoztam, hogy hogyan lehetne ezt itthon is elkészíteni, hiszen nekem nincsenek olyan berendezéseim.

De végül is a rostlap egy sima vaslap, amit bekapcsolnak, felmelegszik, kis olajat öntenek rá és rádobják a csirkemellet.

Ilyen vaslapom pedig nekem is van, döbbentem rá. Hiszen a palacsintasütő, amit utoljára vásároltunk olyan vastag és nehéz, hogy a feldobás helyett néha már az ujjaimmal fordítom meg a palacsintát, a pereménél megfogva.

Tehát van ez a jó vastag aljú, teflonos palacsintaütő, amit kinevezünk rostlapnak.



A csirkemellet leheletvékony szeletekre vágom, ezután klopfolni nem kell. Bőven megszórom szárnyas fűszerrel, majd egy órára félreteszem pácolni.

Az élelmiszerüzletben parázsburgonya néven kapható nagyon apró burgonya, ilyen nekem is van, bár nem kifejezetten ilyen kicsire lett tervezve, csak nem nőtt meg nagyobbra, mint testvérei a föld alatt.

Tehát ezeket a kis nokedli burgonyákat meghámozom és félbe vágom.



A palacsintasütő-rostlapomra egy kevés olajat teszek, majd szépen felfektetem a hússzeleteket, 5 perc alatt szép fehérre sül, akkor megfordítom, és a másik felét is megsütöm nagyon hamar készen lesz.

A félbevágott burgonyákat a hússal egy időben be lehet dobni szintén a palacsintasütőbe. Mindkét felét megsütöm.

Szépen el is férnek egymás mellett.



Az első képen Kerti csípős saláta járt mellé, az utolsó képen pedig meggyszósz.



Hogy tetszik?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése