Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. augusztus 14., szombat

Gyümölcsös rizskockasüti

Idénygyümölcsből: kajszibarack és apró körte, egy egyszerűen elkészíthető desszert



Tetszik nektek? 

Figyeljetek, elmondom, hogyan készítettem: 

Hozzávalók: kajszibarack, apró körte, 

piros lekvár,

rizs, tojás, cukor, 3-4ek liszt, -ezek mennyiségét igény szerint variálhatjuk. 

Én negyed zacskó kilós rizst főztem ki és 4 tojást használtam. Cukrot ízlés szerint. 




Gyűjtsünk be egy pár darab kajszibarackot és apró körtét, mossuk meg és tegyük félre. 



A tojások sárgáját válasszuk szét a fehérjétől. 



A tojásfehérjét verjük fel kemény habbá...



A tojássárgájához adjuk hozzá a cukrot, vaníliás cukrot és 3-4 evőkanál lisztet. 



A kifőtt rizshez először adjuk hozzá a sárga keveréket, majd utána a fehéret, óvatosan, hogy ne törjük össze. 



A körtéket válasszuk félbe, és szedjük ki a magházat.



Ugyanezt tegyük a kajszikkal is. 



Majd, ha van ilyen sütőformánk, de másmilyen is jó, pl muffin, akkor töltsük meg az üregeket 3/4 részig a rizses masszával. Ne feledjük, hogy a betöltés előtt a formákat ki kell olajozni és egy kevés zsemlemorzsát is tegyünk az aljára. 



Majd mindegyik formába tegyünk egy fél barackot vagy egy fél körtét. 



Minden gyümölcs magháza helyébe tegyünk egy kis piros lekvárt. 



Kész is vagyunk, tolhatjuk a sütőbe. 

A végeredmény pedig az első képen látható. 

Ugye nem is volt ördöngösség? 

Mivel elég sok rizses masszám maradt, én még mást is készítettem belőle, hogy mit, azt majd nemsokára elmondom. 

Addig is morfondírozhattok rajta. 

Jó sütést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése