Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. augusztus 23., hétfő

Zöldséges palacsinta

Már amennyire egy palacsinta egészséges lehet, zöldségekkel és teljes kiőrlésű liszt hozzáadásával...




Ha szeretnénk egy ilyen gusztusos palacsintacsodát elkészíteni, akkor a következőket tegyük:
Először is keressük meg a palacsintasütőt, talán nem dugtuk el túl mélyre a múltkori sütés óta. Ha így van, akkor könnyű dolgunk van, ha nem akkor se adjuk fel, folytassuk a keresést. 
Tehát, készítsünk palacsintatésztát úgy, ahogy szoktunk, egy tojásból, kis sóból, tejből vagy vízből vagy szódából, ki mivel szokta. Én vízzel szoktam, az a legegyszerűbb, és akkor ragad le legkevésbé. MOST azonban a liszt felét helyettesítsük teljes kiőrlésű liszttel, ennek van több fajtája is, én valamelyik barnát szoktam választani. Mert például a rozsliszt fehér, milyen nagy csalódás volt, amikor először vettem, azt hittem ez is barna lesz, mint a többi. 
Ott tartottam, hogy ezúttal a liszt fele fehér finomliszt legyen, a másik fele, valamelyik teljes kiőrlésű barna liszt. Más különbség nincs, kisütjük, ahogy mindig is szoktuk. 
Ha gyakorlott háziasszonyok vagyunk akkor közben, egy kis lábosba kevés olajon tegyünk fel kb negyed kg mirelit mexikói zöldségkeveréket. Pár perc fedő nélküli párolás után a zöldségek leve elpárolog és megpuhul. Amint látjuk, hogy csak zsiradék van benne, szórjunk rá egy kiskanálnyi vegetát és amilyen fűszert gondolunk, aztán 2 evőkanál lisztet. Ekkor folyamatosan keverjük, nehogy leégjen. A lisztet egy pillanat alatt felveszi, ekkor öntsünk hozzá 0,5-1 dl vizet vagy tejet. Ettöl besűrűsödik. Félre is tehetjük. 
No, ha gyakorlott háziasszonyok voltunk, akkor közben nem égett oda a palacsintánk, mert nem felejtettük el a levegőben feldobva megfordítani. 
Ebben az esetben ezt fogjuk kapni:



Most nincs más hátra, mint, hogy töltsök meg a palacsintát, úgy, hogy halmozzunk egy evőkanálnyit a zöldségekböl a tetejére, így:



Majd két széléről hajtsuk be így:



Majd másik két széléről is behajtjuk és akkor kész is az első! Ha kész van, kistányérra tehetjük, díszítésnak pedig tehetünk egy kis zöldséget a tetejére. Vagy petrezselyemzöldet, az is szép, főleg a fodros, de most nem akartam már kimenni a kertbe. Na, milyen az első képen? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése