Te, Kisvirágom! Teljesen bebolondítottál ezekkel a receptekkel.:) Kénytelen vagyok kimondani, hogy ezek tetszenek.:)))
Biztosan finomak is, és látványnak is szépek.
Milyen hasznos lenne egy szakácskönyv, ami lépésről-lépésre kézenfogva, szemléltetve vezeti végig az antitalentumot a sütés-főzés minden fázisán a kész ételig!
Aki nem ösztönből főz, annak fogalma sincsen, hogyan kellene kinéznie a fogásoknak menet közben, és ezért el is bizonytalanodik, meg korrigálni sem tud időben.
Nem ismerem a szakácskönyv piacot, -van már ilyen? Még, ha van is, a saját fogásaidból is készíthetnél egyet.

2010. augusztus 14., szombat

Sajtos krédlicombok

Lépésről-lépésre



Gondolkodtam, hogy mivel dobhatnánk fel egy hagyományos sült krédlicombot. Sajtra gondoltam. 

Nosza, lássunk neki:

Először is pácoljuk be a krédlicombokat. Én piros színű szárnyas fűszert használtam erre a célra. Jól beszórtam vele minden darabot és félre tettem kicsit pihenni, legalább egy órát. 



Közben lereszeltem egy darab keményebb sajtot, hogy kéznél legyen, amikor kell, és ezt is félretettem. 



Ha letelt a pihenésre szánt idő, akkor a combokat beugrasztom egy kevés zsiradékra a serpenyőbe. Pár perc alatt minden oldalukat megpirítom, majd egy bögre (2dl) vizet hozzáadva megpárolom. Ha megpuhultak, a tűzhelyet nagy lángra állítom és a felesleges vizet hirtelen elpárologtatom róla, míg zsírjára nem sül. 



Közben felteszem főni a rizst. 

Egy edényben vizet forralok, sót adok hozzá. Amikor felforrt a víz bele teszem a rizst. Bő vízben főzöm. Ha felforrt a víz, akkor a rizsszemek már nem tapadnak az edény aljára és már nem kell folyamatosan keverni, mint azelőtt. 



Amikor a rizs félig megfőtt, beledobok egy bögrényi mirelit zöldborsót. Vele együtt készre főzöm, majd forró víz alatt átmosom és leszűröm. 



A kisült combokat egy tálra helyezem és megszórom a reszelt sajttal. A forró krédlicombokra szépen ráolvad a sajt. 

A rizibizit is mellé halmozom, gyengéden azt is megszórom reszelt sajttal. 

Zöldpaprikával és paradicsomcikkekkel díszítem, amit meg is lehet enni mellé természetesen. 



Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése